Wegetariańskie burrito

Składniki na jedną porcję: 
- Pół cebuli
- 3-4 łyżki fasoli czerwonej (tutaj dałam konserwową)
- 3-4 łyżki soi (ugotowanej)
- Kilka suszonych pomidorów
- 1 duży świeży pomidor (lub 2 małe)
- Przyprawy: papryka mielona słodka, szczypta pieprzu cayenne bądź chili, suszone oregano, pieprz i sól.
- Ryż (wedle uznania)

Przygotowanie: 
- Podsmażamy cebulę na oleju
- Kroimy świeżego pomidora i dodajemy na patelnię. Musimy pamiętać o tym by podczas duszenia go rozdrabniać. 
- Dodajemy fasolę, soje i kilka pokrojonych suszonych pomidorów. Całość ciągle dusimy. 
( Gdy jest taka potrzeba, polecam dolać odrobinę wody)
- Po około 10 minutach przyprawiamy i chwilę dusimy aż zrobi się pomidorowy sos. 
( W razie potrzeby można dodać łyżkę koncentratu pomidorowego)
 - Mieszamy danie z ryżem, który warto ugotować podczas przygotowywania całego dania.






Składniki na placki tortillowe (Ja zrobiłam ich kilka, więc ciężko mi oszacować proporcję na jeden placek)
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżki oleju
- Ok, pół łyżeczki soli
- Ok. 3/4 gorącej wody 

Przygotowanie: 
- Wszystkie składniki razem mieszamy i ugniatamy ciasto.
Uwagi: Wodę wlewajmy stopniowo, by później w razie potrzeby zredukować jej ilość, bądź dolać więcej. 
- Ugniecione ciasto dzielimy na części, rozwałkowujemy dość cienko. 
- Placki smażymy na patelni z odrobiną tłuszczu. (Moja patelnia do naleśników sprawdziła się idealnie)

Komentarze

  1. Samo burrito wygląda świetnie, ale ogórek i rzodkiewka obok niezbyt apetycznie w tym zestawie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę pracowała nad wyglądem całego talerza, dzięki za opinię. W tym przypadku akurat rzodkiewka i ogórek mi smakowały, ale to już indywidualne upodobania. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty